영어로 배우는 게슈탈트 심리치료 (80)
1. The mechanism of inclusion is phenomenological inquiry, which I defined earlier. It is closely related to the Platinum Rule: We do for others what they want done.
포섭 장치는 내가 일찍이 규정했던 현상학적 질문을 말한다. 그것은 ‘우리는 다른 사람들이 하기를 원했던 것을 그들을 위해 한다’는 확고한 법칙과 긴밀하게 연관되어 있다.
plat·i·num [plǽtənǝm] n.
백금, 플라티나《금속 원소; 기호 Pt; 번호 78》
⁑mech·a·nism [mékǝnìzəm] n.
기계(장치), 기구, 구조, 구성, 장치
in·clu·sion [inklúːʒən] n.
포함, 포괄; 산입(算入); 〖論〗 포섭
2. There are two parts to inclusion. The first is the process of truly getting (Buber used the word apprehending) our client’s experience at a particular moment in the counseling session.
포섭에는 두 부분이 있다. 하나는 상담의 기간 중에 특정한 순간에 내담자의 경험에 진정으로 들어가는 과정(부버는 이해한다는 용어를 사용했다)을 말한다
ap·pre·hend [æ̀prihénd] vt.
염려〔우려〕하다, (붙)잡다, 체포하다. 뜻을 파악하다, 이해하다, 감지하다.
3. The second part is conveying to the client that we do truly understand and have no judgment.
두 번째는 우리가 진정으로 이해한 것을 아무런 판단 없이 그대로 내담자에게 전달하는 것이다.
4. If we can occasionally practice inclusion at this precise level, we have moved beyond empathy, and the result will be what Maurice Friedman called “healing through meeting.”
만일 우리가 이와 같은 간단한 수준에서 포섭을 때때로 실행할 수 있다고 하면, 우리는 동정심을 넘어서 옮겨간 것이며, 그러한 결과는 머리스 프리드만이 부른 것처럼 ‘만남을 통한 치료’가 될 것이다.
5. He believed, and I agree, that these powerful moments of connection between counselor and client can occur in any psychotherapy approach.
그는 상담자와 내담자 사이의 강력한 접촉의 순간들이 심리치료 과정에서 나타날 수 있다고 믿었고, 나도 그의 의견에 동의한다.
<해설>
게슈탈트 치료에서 변화에 대한 견해는 변화에 대한 역설적인 이론으로 이해된다(Gestalt therapy’s view of change is called the paradoxical theory of change).
간단히 말하면, 변화는 우리들이 존재하지 않는 것에 사로잡혀 있지 않고, 현재 존재하는 것에 대한 충분한 주의와 알아차림 그리고 지지를 가지고 있는 한 자연스럽게 유기적으로 나타나는 것이다(Simply put, change occurs naturally and organically when sufficient attention, awareness and support exist around the “what is,” not when we are preoccupied with the “what isn’t.”).
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